• 13 MRT 17
    Sim-only abonnement opzeggen na 24 maanden

    Sim-only abonnement opzeggen na 24 maanden

    De gedaagde heeft op 17 december 2012 een sim-only abonnement afgesloten bij T-Mobile voor de duur van 24 maanden. De gedaagde had de overeenkomst niet opgezegd na deze periode. In de algemene voorwaarden stond dat na 24 maanden de overeenkomst wordt voortgezet in een overeenkomst van onbepaalde tijd die maandelijks opzegbaar is.

    Op 30 november 2014 (bijna 2 jaar later) neemt de gedaagde een abonnement bij een andere provider, maar zegt haar vorige abonnement bij T-Mobile niet op.

    T-Mobile ontbindt de overeenkomst doordat er niet wordt betaald en vordert de betaling tot moment van ontbinding.

    Moet telefoonabonnement opgezegd worden?

    Het staat vast dat de overeenkomst met T-Mobile niet is opgezegd. De gedaagde verkeerde in de veronderstelling dat de overeenkomst met T-Mobile automatisch eindigde na 24 maanden en ook omdat ze bij een andere provider inmiddels een nieuw abonnement hand afgesloten.

    De rechter oordeelt dat dit een onjuist uitgangspunt is. Daarom moet de gedaagde alsnog de kosten moet betalen tot het moment dat het abonnement ontbonden is. Het maakt hierbij niet uit dat de gedaagde het abonnement niet gebruikt heeft in deze periode.

    Daarom moet de gedaagde de kosten betalen van € 105,64 en deels de wettelijke rente over dit bedrag. Daarnaast wordt de gedaagde veroordeeld in de proceskosten en moet daarmee ook nog € 257,77 betalen.

    Tot slot

    Bij een sim-only abonnement mag er dus niet vanuit gegaan worden dat het contract na 24 maanden automatisch stopt. Ook niet als je een nieuw abonnement hebt afgesloten. Heeft u vragen neem vrijblijvend contact op met één van onze juristen.

Juristalmere.nl

Vertrouwd en professioneel

Hoofdvestiging
(tevens postadres)
Transistorstraat 31
1322 CK Almere

Contactgegevens
Tel: 088 1166 550
info@juristalmere.nl
www.juristalmere.nl